DIYguide: Hex nut bracelet

Photobucket

Jeg har leget rigeligt med møtrikker den seneste uges tid, og i går fik jeg flettet et armbånd som jeg tænkte at guide jer igennem. Der var et par stykker som efterspurgte guides til halskæderne, og det er ca samme teknik, dog kun med en enkelt fletning og møtrikker på begge sider - ellers findes der en specifik guide her!  (:

Here goes!

Photobucket

1: Bind tre snore sammen og kør den første møtrik på yderste højre snor.

2: Begynd at flet, som du ville flette en almindelig fletning.

Photobucket

3, 4 og 5: Hver gang du når til yderste højre snor sættes en ny møtrik på.

6: Når du har nået en passende længde, bindes en knude for neden. Derefter bindes tre nye snore sammen.

Photobucket

7: Yderste højre snor, af de nye snore, føres igennem øverste møtrik på den færdiggjorte fletning.

8: Igen flettes der helt almindeligt, dog føres yderste højre snor fortsat gennem møtrikkerne.

9: Et trick er at sætte hårnåle forneden af snorene - det gør det meget nemmere at få snoren gennem møtrikkerne!

10: Når du er nået hele vejen ned bindes knuderne op og snorene deles i tre.

Photobucket

11: De flettes helt almindeligt sammen for at lave en pæn afslutning.

12: Til sidste limes en form for låsemekanik på, og så er armbåndet færdigt! (;

10 kommentarer:

  1. Wow, great diy! I love your blog, it's awesome!

    xoxo M
    I just started my blog up again, please check it out on
    http://maikenms.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. (Er ikke helt hundred på hvorfor du skriver engelsk? Er helt i dilemma om hvordan jeg skal svare dig - så nu får du begge dele! heh)
    Thanks, you're very sweet! (:

    SvarSlet
  3. Du er fuld af gode ideer, Katrine :)

    Mvh. Michelle-Marie

    SvarSlet
  4. Du er fuld af søde kommentare, er du (;

    SvarSlet
  5. Hvor er det fedt! Glæder mig til at få det afprøvet :-)

    SvarSlet
  6. Jeg er helt vildt med dette indlæg og generelt din blog!! :))
    Wow, nogle fede armbånds du laver..
    Følger dig selvfølgelig nu ;-)

    //Nanna H.

    www.blogbyhau.com håber da at du vil tage et smut forbi min ;)

    SvarSlet
  7. Hvor køber du dine "låsemekanikker" henne? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Endemufferne er købt i Smyks og selve låsene i Panduro (:

      Slet